19 January 2013

Kemalasan

Hi .Assalamualaikum

Dah terskip satu hari dah kan . See ? Betul tak cakap aku .Memang hangat-hangat tahi ayam je nih .Esok lusa dah start balik dah penyakit malas ni .Bukannya senang kay nak merawat penyakit M ni .yelaa , penyakit ni , hanya orang tertentu macam aku je yang akan mengalami dan rasainya sendiri .Sape geng boleh sepp sikit .Btw , jangan bangga sangatlah kay sebab ada penyakit M ni .tak cool sangat ok .Just cool untuk beberapa perkara sebagai contoh malas untuk makan and malas untuk bercakap/berbual .Lol , this thing kalau korang jenis pemalas macam ni aku memang galakanlah .Terutamanya untuk diri aku .Kalau aku ni bab-bab makan ni memang lah tak yah cakap .semua benda aku mentekedarah .tapi yang halal k .HALAL . kau jangan main sebat je bila melantak .make sure apa yang korang makan tu ada tanda halal .barulah menjamin kesihatan bak kata orang .

Lagipun , aku gerentinyee , dah ramai dah non-muslim pun cari makanan yang halal  .sebab memang terjaminlah cakap orang .Then , kalau jenis malas yang kedua tu , malas untuk berbual/bercakap aku rasa this type memang tak salahlah .Sebab at the same time kan korang boleh lah kurangkan dosa-dosa especially those yang kaki gossip *macam aku* and kaki mengumpat *bukan aku* tuh korang kenalah amalkan penyakit ni .So , dengan langkah-langkah yang korang amik untuk malaskan diri ini mungkin dengan sedikit sebanyak dapatlah kurangkan aktiviti-aktiviti yang kurang sihat seperti yang kita dah sedia maklum kan .Cakap pasal makan , alaaaaaaaaa lapar lah pulak .



Okay , kita kena lupakan sekejap permasalahan tu .Aku ada benda yang aku nak share kat kalian ni .Nak tak ? *.....krik..krik.....*

Pagi tadi sambung lagi perjalanan di kelas driving .Cewahh , macam biasalah .Bangun awal and siap-siap dengan excitednya tak terkata kay .Nak dijadikan cerita lah , pagi tu punya lah perut ini buat hal .Alahai .. aku dah lah dah siap baik-baik punya tiba-tiba .dushhhh .so , terpaksalah juga aku mengagahkan diri untuk ke tandas yang tidak jauh dari ruang tamu .Aku pun dengan risau tak sempat masa , so aku pun buanglah dengan secepat yang mungkin .secepat yang termampu .HUH .lega pun .keluarlah juga kan apa yang dihajati .EEeeuuw .hawau jekan .takpalah , asalkan hajat aku dah berjaya di laksanakan ,Tapi , lepas je beberapa minit , OHHH , tidak .sekali lagi perut ini main bunyi beatbox dah .lol .Tapi kali ni aku amik risiko sikit dengan tak buang kay .Aku tahan .lol , pengotor kau .hambik .

Namun , everything okay je since aku tahan tu so kira okay lah nampaknya .Takdalah aku rasa nak buang time dengar ceramah amali tu .Sampai je kat sana , cik ros(cikgu motokar)  suruh aku gi kaunter , macam biasa .kena serahkan bayaran lah and macam-macam lagi benda yang sama .And aku kena masuk bilik kuliah 2 .After that , aku pun menjadilah seorang pendengar yang setia .*Sejam kemudian * dah mula lah aku sangap .Sangap kat sini menguap okay .jangan nak double meaning sangat lah .lol .

Pastu , bila dah habis je dengar ceramah yang ehemm ehemm , kita kena lah sambung 3 jam praktikal .Akhirnya , aku tak dapat jugak buat praktikal sebab cik ros(cikgu kereta) tak cukup masa .dia ada student lain katanya .So aku dengan humblenya cakap " ohh , okayyy " .Tu je aku mampu cakap even dalam hati ni dah teringin gila nak drive and dapat lesen L .Tapi takpalah , belum masanya .Lagipun , bukan nya aku reti bawak pun .Sepatah haram aku tak reti .Yang penting , aku harap this time tak jadi lagi macam time aku bawa motor hanat tu .Lol , dari dok bawa motor tu baik aku layan redtube ke hape ke .tenang sikit jiwa ni .Kay , joke okay .please .So , now , aku kena sabar lah sikit .Biar lambat asal selamat .Btw , aku dengar result spm keluar bulan DUA ? what ? like , SERIOUSLY ? apa-apa pun aku pasrah and tawakal je larr .

Bye and assalamualaikum :)

1 comment:

Anonymous said...

hee salam cumel belog yaa .
http://www.nilfieyna.my/2013/01/segcon-top-komentar-blogwalking-setia.html